چگونه میتوان چگونه میتوان مدرک فنی و حرفه ای icdl گرفت؟ فنی و حرفه ای icdl گرفت؟

مدرک فنی و حرفه ای چیست و از کجا و چگونه میتوان مدرک فنی و حرفه ای در رشته مورد نظر گرفت ؟

قطعا برای دریافت مدرک icdl نیاز به گذراندن مراحلی دارید . دریافت یک مدرک معتبر فنی و حرفه ای دغدغه ای تقریبا برای اکثر مردم از جمله دانش آموزان ، دانش جویان و کارمندان و متقاضیان مشاغل خاص هست.

کار با کامپیوتر می توان گفت نیاز به تخصص دارد و کسانی که قصد کار کردن در این حوضه دارند یا به دنبال مدرک هستند قطعا می دانند که برای به دست آوردن مدرک مراحلی را باید طی کنند.

مدرک فنی و حرفه ‌ای گواهینامه‌ای است که توسط سازمان فنی و حرفه ‌ای کشور به افرادی که در دوره‌ های آموزشی این سازمان شرکت کرده و در آزمون‌ های آن موفق شده ‌اند، اعطا می ‌شود. این مدرک نشان ‌دهنده مهارت و دانش فرد در یک رشته یا حرفه خاص است و می ‌تواند در پیدا کردن شغل و یا ارتقای شغلی به فرد کمک کند.

مدرک فنی و حرفه ای مرکز آموزشی ایل

مدرک فنی و حرفه ای ICDL چیست؟

 

این مدرک گواهینامه کار با کامپیوتر یا همان یادگیری مهارت ICDL یا هفت گانه است که ما به آنها هفت خان رستم نیز می گوییم. هفت خان رستم و یادگیری آن ها در این زمانه واقعا برای همگی الزامی است.

و از آنجایی که یکی از دغدغه های مردم همین مدرک شده و از انجاییکه شما برای شرکت توی ازمونهای استخدامی و استخدام شدن در هر شرکت و ارگانی نیاز به مدرک دارین در این مقاله توضیح دهیم چگونه می توان مدرک ICDL را گرفت.

مدرک ICDL که مخفف عبارت (International Computer Driving Licence) به معنای (گواهینامه بین ‌المللی کاربری کامپیوتر) است، یک گواهینامه بین ‌المللی برای اثبات مهارت ‌های اساسی در کار با رایانه می ‌باشد. این مدرک شامل دو سطح می ‌باشد و در سراسر جهان اعتبار دارد.
مهارت‌ های اصلی که در این دوره آموزش داده می‌ شوند شامل: فناوری اطلاعات، استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ‌ها، واژه پردازی، ایجاد جداول اطلاعاتی، استفاده از بانک ‌های اطلاعاتی، ارائه مطلب و استفاده از صفحات وب و ارتباطی می‌ باشد.

قدم اول برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای

 

قدم اول برای گرفتن یک مدرک کامپیوتر معتبر ثبت نام در یک مرکز آموزشی یا آموزشگاه معتبر است. البته که فقط ثبت نام کافی نیست بلکه لازم است در جلسات و کلاس هایی که برگزار می شوند شرکت نمایید.

و کاملا طبیعی است که غیبت در این کلاس ها اثراتی در ادامه روند و مسیر گرفتن مدرک داشته باشند. حدالاقل باید هفتاد در صد از مباحث این دوره را برای شرکت در ازمون و گرفتن یاد بگیرید،یکسری از افراد هستند که وقتی دوره را شرکت می کنند،

در همه جلسات اموزشی حضور پیدا نمی کنند و این موضوع باعث میشود که فقط به یکسری مباحث جسته، گریخته مسلط شوند که این موضوع کمک زیادی به شما برای دریافت اموزشها نمی کند،

پیشنهاد ما به شما یانکه توی همه جلسات حضور پیدا کنید و مطالب را به صورت کامل بیاموزید تا موقع آزمون به مشکل نخورید.

قدم دوم برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای

پس از آن باید در کلاس های آمادگی آزمون این دوره ICDL شرکت نمایید ، تا موارد لازم و نکات لازم در رابطه با آزمون را بدانید و فرا بگیرید این دوره ، دوره خوبی برای آماده شدن شما برای شرکت در آزمون هست.

لازم به ذکر است در صورتی که شما نسبت به مباحث دوره ICDL تسلط دارید شرکت در دوره آمادگی به تنهایی نیز برای شرکت در آزمون کفایت می کند، مباحثی که در طول این دوره آموزش میبیند به شما کمک میکند که در کوتاهترین زمان بتوانید ازمون را با موفقیت سپری کنید.

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ‌ای، اولین قدم شرکت در دوره ‌های آموزشی مربوطه است. شما باید یک آموزشگاه معتبر که دوره‌ های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌ دهد را پیدا کنید و در دوره مورد نظر خود ثبت‌ نام نمایید. پس از آن، باید در آزمون‌ های تئوری و عملی که توسط سازمان فنی و حرفه ‌ای برگزار می ‌شود شرکت کرده و با کسب نمره قبولی، مدرک خود را دریافت کنید.
در صورتی که دوره‌ های آموزشی را با موفقیت به پایان برسانید، می ‌توانید برای دریافت مدرک فنی و حرفه ‌ای از طریق وب‌ سایت رسمی سازمان فنی و حرفه ‌ای اقدام نمایید. اطلاعات بیشتر و دقیق ‌تر در مورد مراحل دریافت مدرک و همچنین نحوه ثبت‌ نام در دوره ‌های آموزشی را می ‌توانید در وب ‌سایت ‌های مرتبط پیدا کنید.

قدم سوم گرفتن مدرک فنی و حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای کشور

 

در این مرحله هم باید آزمون کتبی و عملی مربوط به مدرک بین المللی فنی و حرفه ای خود را بدهید و دانسته های خود را کمی زیر و رو کنید و به قول معروف محک بزنید. اگر حداقل هفتاد درصد آزمون را به خوبی پیش ببرید و با این نمره قبول شوید می توانید برای گرفتن یک گواهینامه و مدرک معتبر اقدام نمایید.

آزمونها به این صورت است که شما در ابتد ازمون کتبی می دهید و وقتی به حد نصاب نمره برسید، اماده ورود به ازمون عملی می شوید.

معتبر ترین مرکز ارائه دهنده مدرک ICDL

 

سازمان برنامه و بودجه یکی از معتبر ترین مکان ها و مراکز برای ارائه دادن مدرک این دوره و ICDL می باشد.سازمان برنامه بودجه هم از طریق آموزشگاههای معتبر و مورد تائید خودش دوره های آموزشی برگزار می کند و آزمون برگزار می کند و در نهایت به شما مدرک معتبر در سراسر جهان می دهد.

همچنین این مرکز برگزار کننده آزمونهای استخدامی کشور می باشد.

مدرک سازمان برنامه و بودجه در 180 کشور معتبر می باشد و شما برای مهاجرت هم میتوانید این مدرک را ترجمه کنید.

شرایط دریافت مدرک فنی و حرفه ای

 

دریافت این مدرک دارای شرایطی است . این شرایط عمومی هستند و در صورتی که حتما همه آنها را دارا باشید می توانید آزمون دهید.

از جمله شرایط مهم در بین این شرایط داشتن یکسری شرایط عمومی است که مورد تائید جمهوری اسلامی باشد. و شرایط عمومی دیگر نیز موارد زیر ذکر شده می باشند:

 سن شما باید 15 سال به بالا باشد یا اگر کمتر از 15 سال و بیشتر از 12 سال یا 12 سال باشید باید حتما قیم قانونی شما رضایت کتبی برای شما و مبنا بر شرکت در این آزمون بنویسد.

 برای شرکت در دوره های درجه یک باید حتما گواهینامه درجه 2 را داشته باشید و ارائه دهید. و همچنین برای شرکت در دوره های کارگر ماهر نیز باید گواهینامه درجه یک را ارائه دهید.
 و تحصیلات لازم را هم با توجه به آزمونتان باید ارائه دهید.

 در آخر هم یک شرط طبیعی بیان شده که آن هم برخوردار بودن از توانایی جسمی با توجه به رشته مورد نظر خود می باشد.

کارت ورود به جلسه آزمون

 

بعد از ثبت نام در آزمون باید یک کارت ورود به جلسه دریافت کنید. این کار معمولا با توسط آموزشگاهی صادر می شود که از طریق ان ثبت نام خودتان را کامل کرده اید و با وارد کردن کد ملی و برخی دیگر از مشخصات انجام می شود.

البته پس از دریافت این کارت حتما باید آن را پرینت کنید. و بعد از آن به آدرسی که به شما داده می شود طبق همان ساعت و همان روز مراجعه کنید آزمون دهید. پس از موفقیت در آزمون کتبی شما می توانید برای آزمون عملی اقدام کنید.

 

قبولی در آزمون عملی

 

آزمون عملی به این صورت است که شما بعد از قبولی در آزمون کتبی، اماده ازمون عملی می شوید، برای آزمون عملی دو حالت وجود دارد که یا شما دوره حضوری ثبت نام کردید .

که در این صورت شما باید در مرکزی که برای آزمون مشخص میشود حضور داشته باشید و آزمون در حضور مربی مورد تائید آن سازمان برگزار میشود.

و اگر شما دوره را به صورت غیر حضوری شرکت کرده باشید آزمون عملی شما به این صورت برگزار میشود که به شما پروژه های مختلفی می دهند و از شما میخواهند که آن پروزه ها را به صورت عملی انجام دهید.

و بعد از ارسال پروژه ها برای آموزشگاه مورد نظر و قبولی در این آزمون شما اماده اید برای دریافت مدرک، امیدوارم برای شرکت در این دوره بهترین مسیر را انتخاب کنید.

مدرک فنی و حرفه ای

سوالات متداول در باره ی مدرک فنی و حرفه ای

 

چگونه اقدام به دریافت مدرک کنیم؟

پس از آزمون دادن نتایج آزمون و کارنامه ها توسط آموزشگاه های شما اعلام می شود. بنابراین پس از مشاهده کارنامه و مشاهده نتایج و پذیرفته شدن در آزمون می توانید اقدام به دریافت مدرک کنید. اقدام به دریافت مدرک نیز از طریق سایت مرکز مورد نظر و خود اموزشگاه هم قابل انجام است.

این مدرک برای چه کارهایی برای ما کار آمد است؟

برای همه کار ، شاید این ساده ترین ، روان ترین ، رک ترین و صادقانه ترین جمله باشد. این مدرک در همه جا برای شما کارآمد است. از کار پیدا کردن و ثبت نام در شرکت ها گرفته تا کارهای روزمره ، رفتن به دانشگاه ، انجام پروژه های دانش آموزی، یادگیری رشته های دیگر در حوضه کامپیوتر و سایر موارد دیگر. حتی خانه داری یا کارهای روزمره.

قیمت دوره ICDL چقدر است؟

قیمت دوره ICDL قیمتی متغیر است که البته در سایت ها نیز قابل استعلام می باشد. بنابراین قیمت تقریبی و اصلی را می توانید از خود سایت ها یا از طریق برقراری تماس تلفنی با مارکز معتبر دریافت کنید.

لازم به ذکر است که هزینه ای که پرداخت می کنید بابت دوره و خدماتی که دریافت می کنید می باشد، بنابراین امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشید تا وقت و انرژی شما صرف دوباره کاری نشود.

در آخر از شما عزیزان تشکر می نمایم که تا به حال با من همراه بودید. امیدوارم اطلاعات خوبی از این مقاله به دست آورده باشید . از شما خواهشمندم اگر در این رابطه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها بپرسید . منتظر نظرات شما هستیم.

2 پاسخ

    1. مدرک ICDL یا International Computer Driving License به معنی گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر است. این مدرک به افرادی اعطا می‌شود که قصد بهبود مهارت‌های هفت‌گانه خود را دارند.
      مهارت‌های هفت‌گانه شامل موارد زیر می‌شود:
      آشنایی با IT
      آموزش ویندوز
      آموزش نرم‌افزار Word
      آموزش نرم‌افزار Excel
      آموزش نرم‌افزار PowerPoint
      آموزش اینترنت
      آموزش نرم‌افزار Access
      مدرک ICDL توسط سازمان‌های دولتی، شرکت‌های تجاری بین‌المللی و انجمن‌های انفورماتیکی داده می‌شود. این مدرک نشان‌دهنده تسلط فرد بر مهارت‌های کامپیوتری است و در حوزه‌های ارتباطات و فناوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ارائه این مدرک از شروط مهم در بیشتر آگهی‌های استخدامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز گفتگو
1
چطور میتونم کمکت کنم ؟
مرکز آموزشی ایل
سلام خوش آمدید چطوری میتونم کمکتون کنم ؟