از کجا باید مدرک فنی و حرفه ای icdl دریافت کرد؟

مدرک فنی و حرفه ای icdl  مدرک معتبری است که ثابت می کند شما کار با کامپیوتر بلد هستید. این مدرک را پس از آموزش دیدن دوره ی کامپیوتر می توانید آزمون بدهید و دریافت کنید. در این مقاله قصد دارم هر آنچه که باید را راجع به این مدرک و این دوره به شما توضیح بدهم.

مدرک فنی و حرفه ای icdl مرکز آموزشی

گرفتن یک مدرک نیاز به مهارت دارد اما گرفتن یک مدرک معتبر در سراسر جهان نیاز به یک متخصص دارد. اگر بتوانید آن مدرک را به دست آورید برای شما خیلی کارساز و کارآمد خواهند بود.

مهارت هفت گانه icdl چیست؟

مهارت هفتگانه icdl چهارچوب و پایه و اساس گرفتن مدرک معتبر کامپیوتر هستند. چرا که تمام دوره icdl فقط سعی به این دارد که این هفت مهارت را به شما یاد دهد. مهارت های هفتگانه یا به اصطلاح هفت خان رستم کامپیوتر در واقع شامل مباحثی هستند که در این زمانه به درد همه مردم می خورند .

همانطور که خودتان هم در جریان هستید دلیل به درد خوردن این مباحث برای همه مردم هم فقط رویش و رایج شدن کامپیوتر و نیاز جهانی به آن در سراسر جهان است.

این مباحث شامل تعریف نرم افزار و سخت افزار و تفاوت آنها ، آفیس یا Office ، بحث اینترنت و ساخت ایمیل ، و مباحث مهمی همچون اینها هست. و بهتر است که این هم ناگفته نماند که آزمونی که برای گرفتن مدرک می دهید نیز فقط از این موارد سوال می آورد و موردی نیست که در دوره icdl گفته نشده باشد.

مطالب مهارت هفت گانه icdl و مدرک فنی و حرفه ای icdl

  1.  مهارت هفتگانه icdl از مفاهیم ابتدایی اغاز می شود که شما با تمامی مفاهیم کامپیوتر، سخت افزار و نرم افزار آشنا می شوید، و کاربرد هر یک را به صورت جداگانه یاد می گیرید.
  2. اما شما در بخش ویندوز با سیستم عامل آشنا می شوید و همچنین شما نحوه مدیریت کردن فایل های خود را آموزش می بینید
  3.  یکی دیگر از مهارت های مهم کار کردن با اینترنت می باشد که شما در قسمت اینترنت نحوه ساختن پست الکترونیکی، نحوه سرچ کردن در اینترنت و پیدا کردن مطالب مورد نظرتان را خواهید آموخت، همچنین شما یاد خواهید گرفت که چگونه موارد امنیتی را رعایت کنید.
  4.  نرم افزار word یکی از مهمترین بخش مهارت icdl می باشد، که شما در این زمینه کارهایی مثل جدول سازی، تایپ کردن یک نامه اداری و ………… را آموزش خواهید دید.
  5.  نرم افزار کاربردی excel ، شما مهارت به کارگیری این نرم افزار، نحوه استفاده از فرمولهای این نرم افزار را به صورت کامل یاد خواهید گرفت.
  6.  نرم افزار کاربردی Access، پایگاه داده یا محل ذخیره سازی اطلاعات می باشد که شما در این نرم افزار، اموزش خواهید دید که چگونه پایگاه داده بسازید و صفر تا صد کار با این نرم افزار را خواهید آموخت.
  7.  نرم افزار کاربردی power point، این نرم افزار برای ارائه تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی به کار می رود که شما نحوه ساخت یک فایل و اسلایدهای مختلف را آموزش خواهید دید.

یادگیری مهارت هفت گانه چگونه است و مدرک فنی و حرفه ای icdl بگیریم ؟

برای یاد گرفتن این موارد مردم از روش های مختلفی استفاده می کنند. برخی از آن ها به کلاس های خصوصی روی می آورند، برخی دیگر به آموزشگاه های معتبر مختلفی رجوع می کنند ، برخی دیگر سعی بر صرفه جویی در هزینه دارند و در صورتی که فکر می کنند.

استعداد دارند در خانه شروع به آموزش دیدن از کلاس های مجازی یا دوره های رایگان در اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند ، برخی دیگر که دسترسی به لپ تاپ یا کامپیوتر دارند و کسی که این مهارت را بلد هست هم می شناسند.

پیش آن به آموزش می پردازند ، برخی دیگر نیز که سعی می کنند در خانه آموزش ببینند اما دسترسی به کامپیوتر یا لپ تاپ ندارند پیش کسی می روند که به آن ها کمک کند یا در کافینت و مراکزی که این خدمات را در اختیار مردم قرار می دهند مراجعه می کنند.

بنابراین آموزش دیدن و یاد گرفتن دشوار نیست ، نه تنها دشوار نیست بلکه خیلی هم شیرین می شود اگر واقعا مصمم باشید و بخواهید.

چگونه در آزمون ICDL شرکت نماییم و مدرک فنی و حرفه ای icdl را دریافت کنیم ؟

الان که آموزش دیدید و مهارت های کافی را به دست آورده اید قدم بعدی برای دادن آزمون چیست؟ الان باید چه کرد؟ برای آزمون دادن هم نیازی نیست آن همه خود را درگیر کنید فقط مروری بر آموزش هایی که دیدید داشته باشید و مطمئن شوید .

واقعا همه چیز را بلدید سپس به مراکز و کانون هایی که آزمون می گیرند و مدرک می دهند مراجعه فرمایید. احتمالا با یک دوره آمادگی مواجه می شوید که برای آزمون دادن شما را آماده می کند پس از شرکت در آن دوره نوبت به آزمون دادن می رسد.

مدرک فنی و حرفه ای icdl مرکز آموزشی مژگان مدحج

نحوه گرفتن مدرک فنی و حرفه ای icdl

گرفتن مدرک معتبر ICDL راحت تر از آنچه است که شما تصور می کنید هر چند نمی توان گفت مثل آب خوردن است اما اگر واقعا خوب یادگرفته باشید و خوب آموزش دیده باشید جای نگرانی باقی نمی ماند.

برای اطمینان بیشتر نیز می توانید آزمون های قبلی و نمونه سوالات را نگاهی بیاندازید و یا حتی آنها را حل کنید و طبق پاسخنامه ببینید که چند پاسخ را درست و چند پاسخ را نادرست داده اید یا حتی خودتان در خانه خودتان را آزمایش کنید.

نگرانی و استرس بیشتر از سخت ترین سوالات شما را عقب می اندازد ، شاید ندانید یا بدانید که استرس در امتحان موجب بی تمرکزی می شود و حتی اگر مطلبی را بلد باشید از یاد خواهید برد.

پس به امید موفقیت و آبادی با عزت نفس سر جلسه آزمون بنشینید. و مطلب دیگری که باید بدانید این است که این آزمون غیر حضوری هم برگزار می شود.

اگر قصد دریافت مدرک فنی و حرفه‌ ای ICDL را دارید، باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام کنید و این دوره‌ها را با نمره قبولی در امتحان ICDL پشت سر بگذارید 123. این دوره شامل مهارت‌ های هفتگانه ICDL است که عبارتند از

  1. مهارت کار با ویندوز
  • آشنایی با سیستم عامل کامپیوتر و مدیریت فایل ‌ها.
  1. مهارت ‌های آفیس (Office)
  • Word: کار با این نرم ‌افزار و انجام کارهایی مانند جدول ‌بندی، ایجاد فایل ‌ها، کار با تصاویر و …؛
  • Excel: کار با نرم‌ افزارهای صفحه ‌گسترده مانند اکسل و نحوه استفاده از امکانات آن؛
  • Access: آشنایی با پایگاه داده، ایجاد پایگاه داده و کار با آن؛
  • PowerPoint: ارائه مطلب با این نرم ‌افزار، ایجاد فایل ‌ها و اسلایدها و استفاده از امکانات این نرم ‌افزار.

برای دریافت مدرک ICDL، می ‌توانید از موسسات معتبر آموزشی استفاده کنید. به طور معمول، با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه ‌تان در کادر مخصوص، گزینه “استعلام گواهی” را انتخاب کنید تا گواهینامه ICDL به شما اعطا شود. موسسات مختلف قوانین متفاوتی برای دریافت مدرک دوره ‌های آموزشی خود دارند، اما شرایط کلی برای اخذ مدرک ICDL عبارتند از

  • ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی ICDL؛
  • قبولی در امتحان ICDL.

با پیروی از این مراحل، می ‌توانید مدرک ICDL را به دست آورید.

مدرک فنی و حرفه ای icdl به چه دردمان می خورد؟

حالا تصور کنیم که هم آموزش دیدید هم مدرک گرفتید الان که چه ؟ این مدرک به چه درد شما می خورد؟ خوب اگر کارساز و کارآمد نبود که این همه توضیح نمی دادیم و اصرار نمی کردیم پس برای مطلع شدن از فواید بی شمار این مدرک باز هم مرا همراهی کنید.

این مدرک برای همه مردم کارساز است ، از جمله این مردم : دانشجویان ، دانش آموزان ، کارمندان ، آنهایی که به دنبال کار هستند و خانه داران هستند. وقتی این مدرک معتبر را بگیرید در واقع می توان گفت شما چند قدم از همه جلوترید.

این مدرک برای پیدا کردن کار برای داشتن یک رزومه کاری بهتر برای راحتی خودتان و انجام کارهای روزمره شما و کارهایی مانند حسابداری ، نویسندگی و سایر حوضه های دیگر مانند یک مقدمات به شمار می رود.

این مدرک به شما کمک می کند حتی در خارج از کشور هم بتوانید محدوده انتخاب کارتان را گسترده تر کنید و به شما کمک می کند که در ثبت نام در شرکت ها موفق تر باشید و راحت تر پذیرفته بشوید. از طرفی دیگر برای رفتن در هر رشته کامپیوتر دوره ICDL و مدرک آن مانند یک نوع مقدمه یا چهار چوب و پایه به شمار می رود.

مدرک ICDL (گواهینامه بین ‌المللی کاربری کامپیوتر) یک گواهینامه بین‌ المللی برای کاربری رایانه است که توسط بنیاد ECDL ارائه می ‌شود. این مدرک نشان ‌دهنده توانایی ‌های اصلی و مهارت‌ های مقدماتی کار با رایانه است. در ادامه، به برخی از مزایای دریافت مدرک ICDL میپردازیم
• تضمین مهارت ‌های کاربری کامپیوتر: مدرک ICDL قابلیت کاربری کارمندان را تضمین می ‌کند و مهارت‌ های کامپیوتری قابل ملاحظه‌ ای را ایجاد می ‌کند؛
• تضمین سطوح توانایی IT: این مدرک توانایی ‌های IT را در یک سازمان تضمین می ‌کند؛
• کاهش هزینه ‌های پشتیبانی IT: داشتن مدرک ICDL می ‌تواند هزینه‌ های پشتیبانی IT را کاهش دهد؛
• افزایش فرصت ‌های شغلی: داشتن مدرک ICDL می ‌تواند در فرآیند جذب و استخدام کمک کند.
مدرک ICDL دارای دو سطح است و در سراسر جهان اعتبار دارد. یادگیری آن نیز بسیار آسان است و فقط نیاز به شناخت نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری رایانه دارد. این مدرک تاکنون بیش از ۱۱ میلیون نفر را با ۴۱ زبان مختلف در ۱۴۸ کشور، بوسیله ۲۴ هزار مرکز نمایندگی تحت پوشش داده است.

مدرک فنی و حرفه ای icdl

خیلی از شما همراهان عزیز ممنونم که من را تا پایان مقاله همراهی کردین.
میخواهم به مهم ترین سوالاتی که شما از آکادمی دکتر مژگان مدحج پرسیدید پاسخ دهم.

مدرک فنی و حرفه ای icdl  را از کجا باید بگیرم؟

در گذشته ما برای گرفتن مدرک icdl متحمل ، وقت و انرژی زیادی می شدیم ولی با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز به حضور ما در جای مشخصی نیست بلکه میتونیم مدرک خودمان را خیلی سریع از طریق آموزشگاه های معتبر دریافت کنیم،

شما میتوانید از طریق ثبت نام در دوره های غیر حضوری به نتیجه دلخواه خودتان برسید.

بنابراین با ثبت نام در یکی از موسسات معتبر میتوانیم حتی به صورت غیر حضوری اقدام به دریافت مدرک معتبر بکنیم البته این مدرک باید مورد تایید ارگان های دولتی و ارگان های مورد نظر باشد.

امیدوارم موفقیت های روز افزون و پیروزی های شما در آزمون و دوره ICDL و همچنین گرفتن مدرک فنی و حرفه ای icdl به زودی خبر خوشی برای همه باشد و منتظر نظرات شما در رابطه با این مقاله هستیم.

2 پاسخ

    1. برای شرکت در آزمون ICDL، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:
      آمادگی: ابتدا باید با مهارت‌های اصلی ICDL آشنا شوید و آمادگی لازم را داشته باشید. این مهارت‌ها شامل استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزارها، اینترنت، پردازش متن و اسناد، و افزارهای گرافیکی می‌شود.
      منابع آموزشی: از منابع آموزشی معتبر و رسمی برای آمادگی استفاده کنید. کتب مرجع، دوره‌های آموزشی آنلاین، و ویدئوهای آموزشی می‌توانند به شما کمک کنند.
      تمرین عملی: برخی از مهارت‌ها نیازمند تمرین عملی هستند. به عنوان مثال، تمرین در استفاده از نرم‌افزارها و اجرای وظایف مرتبط با آنها می‌تواند به شما کمک کند.
      ثبت‌نام: برای ثبت‌نام در آزمون، باید به سایت مربوطه مراجعه کنید و دستورالعمل‌های مربوط به ثبت‌نام را دنبال نمایید. برای مثال، اگر می‌خواهید در آزمون ICDL جهاد دانشگاهی شرکت کنید، باید به وب‌سایت http://www.jtehran.com مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.
      مدیریت زمان: مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در آزمون است. بنابراین، زمان‌بندی خود را به دقت تنظیم کرده و به هر بخش به میزان معقولی وقت اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز گفتگو
1
چطور میتونم کمکت کنم ؟
مرکز آموزشی ایل
سلام خوش آمدید چطوری میتونم کمکتون کنم ؟