میانگین حقوق و عامل درآمد زایی حسابداران

میانگین حقوق و عامل درآمد زایی حسابداران و آموزش حسابداری در مرکز آموزشی

عامل درآمد زایی حسابداران می تواند به مباحث متفاوتی بستگی داشته باشد، از جمله حرفه ای بودن حسابداران، میزان و توانایی آنها در بخش حسابداری و همچنین عوامل مختلفی مثل سابقه کاری و …
در این مقاله قصد داریم به صورت شفافتر در مورد این موضوع صحبت کنیم و تمام جوانب این موضوع را بررسی کنیم که چه عاملی باعث میشه یک حسابدار حقوق معمولی را تجربه کند اما از یک طرف حسابدارهایی هستند که درامدهای بالایی دارند؟

شما هر سالی در زمینه حسابداری دارید می توانید از متخصصین ما در مرکز آموزشی ILL کمک بگیرید.

بررسی عامل درآمد زایی حسابداران
عامل درآمد زایی حسابداران و نحوه آموزش حسابداری

عامل درآمد زایی حسابداران چیست؟

 

از انجاییکه حسابداری یک شغل پر متقاضی هست و دلیل بقا و ادامه دادن شرکتها می باشد، یک رشته پرطرفدار بین جوانانی می باشد که قصد دارند به تازگی وارد دانشگاه شوند، تعداد زیادی از جوانان هنگام ورود به بازار کار حسابداری را انتخاب می کنند.

اما عامل اصلی که باعث می شود حسابداران درآمدهای بالایی را تجربه کنند چیست؟

اولین عامل درآمد حسابداران، حرفه ای بودن آنها در این زمینه می باشد.

عامل درآمدزدایی حسابداران به مجموعه‌ ای از عوامل بستگی دارد که می ‌تواند شامل تغییرات در قوانین مالیاتی، پیشرفت‌ های تکنولوژیکی، اتوماسیون حسابداری و تغییر در نیازهای بازار کار باشد. به طور خاص، اتوماسیون و نرم ‌افزارهای حسابداری می ‌توانند برخی از وظایف سنتی حسابداران را کاهش دهند، زیرا این سیستم ‌ها قادر به انجام محاسبات و تجزیه و تحلیل ‌های پیچیده به صورت خودکار هستند.

با این حال، حسابدارانی که مهارت ‌های خود را با دانش فناوری اطلاعات و تحلیل داده ‌ها ترکیب می‌ کنند، می ‌توانند ارزش بیشتری ایجاد کنند و نقش ‌های مشاوره‌ ای و تصمیم‌ گیری را در سازمان ‌ها بر عهده بگیرند. این امر می ‌تواند شامل تحلیل روندهای مالی، مشاوره در مورد استراتژی ‌های کاهش هزینه و افزایش درآمد، و همکاری در فرآیندهای بودجه ‌بندی و پیش ‌بینی ‌های مالی باشد.

مهارت‌ های مورد نیاز برای حسابداران در عصر جدید شامل

دانش عمیق از استانداردهای حسابداری و اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP)

تجربه کار با نرم‌ افزارهای حسابداری

توجه زیاد به جزئیات و مهارت ‌های تحلیلی قوی

مهارت‌ های ارتباطی و کامپیوتری

آشنایی با فرآیندهای مالی و ریاضیات حسابداری.

نحوه تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای؟

 

شما برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای نیازی به 4 سال درس خواندن در دانشگاه را ندارید، قاعدتا مطالبی که در دانشگاه می اموزید هیچ کدام کاربردی و حسابداری ویژه بازار کار نمی باشد.
اما شما برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه باید به مطالب زیر تسلط داشته باشید.

نرم افزارهای مهم حسابداری

 

یک عامل درآمد زایی حسابداران یادگیری نرم افزار های مهم می باشد، در واقع هر حسابدار حرفه ای باید به دوتا از مهمترین نرم افزارها تسلط داشته باشد و همچنین نحوه گزارشگیری و تهیه ترازنامه از طریق حسابداری را به صورت کامل بیاموزد.

نرم افزارهایی که یک حسابدار باید به آنها مسلط باشد از قبیل:

  • حقوق و دستمزد
  • صورت های مالی
  • مباحث مالیاتی

 

حقوق و دستمزد

 

اینجاست که تفاوت بین یک حسابدار معمولی و حسابدار حرفه ای مشخص میشهريال شرکتهای بزرگ و همچنین شرکتهایی که نیروهای زیادی دارند به حسابدارهایی نیاز دارند که بتوانند حقوق ودستمزد کارکنان خودشان را محاسبه کنند.

در واقع حقوق و دستمزد در ایران یک بخشی می باشد که هر ساله در حال تغییر می باشد، یک حسابدار حرفه ای به مطالب روز حسابداری مسلط می باشد و با اپدیت شدن قوانین خودش را اپدیت می کند.

صورت های مالی

بزرگترین عامل درآمد زایی حسابداران تسلط بر همین بخش می باشد، در ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که صورتهای مالی چه می باشد؟
صورت های مالی به گزارشی گفته می شود که به صورت سالانه یا 6 ماهه از وضعیت شرکت تهیه می شود و این گزارش ترازنامه، صورت گردش وجه نقد، صورت سود و زیان و …… را در بر میگیرد.
صورتهای مالی جهت تحلیل و بررسی وضعیت شرکت تهیه می شود، با کمک صورتهای مالی مدیران فعلی و همچنین سرمایه گذارانی که در آینده قصد اضافه شدن به شرکت را دارند ، می توانند دیدگاه کلی در مورد آینده شرکت داشته باشند.

بنابراین حسابدارهایی که بتوانند در این زمینه به شرکتها کمک کنند می توانند در آمدهای بالایی را تجربه کنند.

صورت‌ های مالی، گزارش‌ هایی هستند که خلاصه‌ ای از اطلاعات مالی یک سازمان را به صورت طبقه ‌بندی شده ارائه می‌ دهند. این گزارش ‌ها بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه می ‌شوند و شامل اطلاعاتی در مورد دارایی‌ ها، بدهی ‌ها، سرمایه، درآمدها و هزینه‌ های سازمان هستند. انواع اصلی صورت ‌های مالی عبارتند از

ترازنامه: نمایش دهنده وضعیت مالی سازمان در یک زمان مشخص، شامل دارایی‌ ها، بدهی‌ ها و سرمایه.

صورت سود و زیان: گزارشی از درآمدها و هزینه‌ های سازمان در یک دوره مالی، که نتیجه آن سود یا زیان خالص است.

صورت جریان وجوه نقد: نشان ‌دهنده جریان‌های نقدی ورودی و خروجی در یک دوره مالی.

صورت سود و زیان جامع: شامل تمامی درآمدها و هزینه‌ هایی که در صورت سود و زیان عادی ثبت نمی ‌شوند.

این صورت ‌ها به ذی نفعان مختلف مانند سرمایه ‌گذاران، اعتباردهندگان، مدیران و دولت ‌ها کمک می ‌کنند تا تصمیمات مالی آگاهانه‌ تری بگیرند.

مباحث مالیاتی

اما میتوان گفت مهمترین عامل درآمدزایی حسابدارن همین یک مورد می باشد، مباحث مالیاتی شامل مواردی مانند : ارزش افزوده، معاملات فصلی، اظهارنامه عملکرد، مالیات خانه، مالیات بر حقوق و مورد جدیدی که از سال 1402 به این موارد اضافه شده سامانه مودیان می باشد.

اگر بخواهیم به صورت مختصر بررسی کنیم که هر یک از این موارد کجا کاربرد دارند می توان گفت:

ارزش افزوده : همان 9% مالیات می باشد که از مصرف کننده نهایی دریافت می شود.

معاملات فصلی : کل معاملات یک کسب و کار در بازه زمانی 3 ماهه می باشد که شامل فاکتورها خرید، فروش و دیگر اسناد و مدارک مثبته می باشد.

اظهارنامه عملکرد: که به اظهارنامه اشخاص حقوقی و حقیقی تقسیم می شود و به صورت سالانه به اداره دارایی ارسال می شود، در واقع مالیاتی می باشد که به میزان سود افراد حقیقی یا شرکتهای حقوقی تعلق می گیرد.

مالیات خانه: دولت برای اشخاصی که خانه های متعددی دارند و آن خانه ها بدون استفاده هستند یا در شرایط متفاوت مالیاتی در نظر گفته است که صاحبانه خانه باید این مالیات را پرداخت کنند.

مالیات بر حقوق: این مالیات به صورت ماهانه از حقوق کارکنان ییک مجموعه کسر می شود و این وظیفه باید توسط حسابدار و کارفرما انجام شود.

مباحث مالیاتی شامل موارد متعددی می باشد که حسابدارهایی که به این زمینه تسلط داشته باشند، می توانند پروژه های زیادی از مبالغ کم تا مبالغ بالا را تجربه کنند و نسبت به افرادی که به این بخش تسلط نداشته باشند، درامد خیلی بیشتری داشته باشند.

اگر حسابداری هستید که به این بخش تسلط ندارید و سالهاست که نتوانستید در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید، پیشنهاد می کنم حتما در یک دوره مالیاتی کاربردی شرکت کنید و پس از تسلط به این مباحث برای دریافت پروژه ها به شرکت ها متعدد سر بزنید و به آنها پیشنها همکاری دهید.

عامل درآمد زایی حسابدارن پر متقاضا بودن این زمینه شغلی می باشد، سالانه افراد زیادی از رشته تحصیلی ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی برای اموزش رشته حسابداری اقدام می کنند.

که این موضوع باعث ششده رقابت بین حسابداران برتر و حسابداران معمولی بیشتر شود و هرچه حسابداران خبره به مهارت های بیشتری تسلط داشته باشند و همچنین تجربه بالایی در این زمینه داشته باشند به موفقیت های بیشتری می رسند.

وظایف یک حسابدار چیست؟

 

اگر شما می خواهید در زمینه حسابداری به درآمد برسید باید در ابتدا با وظایف یک حسابدار آشنا شوید.

یک حسابدار در ابتد باید توانایی ثبت سناد مالی را داشته باشد وهمچنین محاسبه میزان سود، هزینه ها و ضررهای شرکت از دیگر وظایف یک حسابدار می باشد.

  1.  مهمترین گزینه مخفی نگه داشتن اصرار و اطلاعات مالی شرکت می باشد.
  2.  ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی
  3.  توانایی محاسبه و ثبت حقوق و دستمزد کارمندان
  4.  صادر کردن ضمانتنامه ها، چک و انواع سفته ها
  5.  گزارش گیری دقیق و ارائه آن به مدیران ارشد
  6.  مشاوره دادن به کسب و کارها برای رشد و تصمیم اقتصادی درست.

کدام نوع کار حسابداری پر درآمد می باشد؟

تا به اینجا با عامل درآمد زایی حسابداران آشنا شدیم و انواع عوامل آن ها را بررسی کردیم، در ادامه قصد داریم، با انواع شاخه های حسابدار که پر درامد می باشند آشنا شویم از قبیل:

  • مدیر مالی ارشد
  • تحلیل گر مالی
  • حسابرسین
  • مدیران حسابرسی
  • حسابداران ارشد

مدیر مالی ارشد

 

این شخص به تمام امور مالی شرکت متعهد است و موظف است پیش بینی کند که در آینده چه قدمی باید برای بهبود وضعیت شرکت برداشت.

تحلیلگران مالی

این یک شغل جدید می باشد که در حوزه حسابداری چندین سال است که در بازار کار مشاهده می شود.

این فرد معمولا در بانک ها و همچنین بیمه ها فعالیت می کنند و وظیفه اماده کردن اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها را دارند، این افراد از اینده بازار حسابداری مطلع هستند و مشاورین خوبی در این حوزه می باشند.

 

عامل درآمد زایی حسابدارن
عامل درآمد زایی حسابدارن چیست و آموزش صفر تا صد حسابداری در مرکز آموزشی ILL

حسابرسین

 

یکی دیگر از رشته های پردرآمد در زمینه حسابداری گزینه حسابرسی می باشد، این اشخاص پرنده های مالی و همچنین صورتهای مالی یک شرکت را مورد بررسی قرار می دهند و موارد مشکوک در این زمینه را مورد ارزیابی قرار می دهند.

این افراد در آمد های بالایی را تجربه می کنند و میتوان همین امر را عامل درآمد زایی حسابداران دانست .

مدیران حسابداری

این اشخاص هم کارهای حسابداری را انجام می دهند و هم بر دیگر حسابداران نظارت می کنند.

حسابداران ارشد

این اشخاص، کار تهیه صورتهای مالی را بر عهد دارند.

نتیجه

 

تا به اینجا با انواع عامل درآمد زایی حسابداران آشنا شدیم و همچنین انواع سمت در زمینه حسابداری را بررسی کردیم، ما در مرکز آموزشی ILL با 15 سال سابقه در زمینه آموزش می توانیم به جرات بگوییم افرادی در این زمینه موفق می شوند که دائما در حال اپدیت خود هستند، همچنین آنها از یادگیری هیچ مطلب جدیدی جا نمی مانند.

 

  1.  من فارغ التحصیل رشته حسابداری هستم، درآمد من در این رشته چقدر میتونه باشه؟
    اینکه صرفا فقط فارغ التحصیل این رشته باشید، ما را به موفقیت نمی رساند، شما نیاز دارید که به تمام مباحث کلیدی حسابداری مسلط باشید.
  2.  درآمد یک حسابدار چقدر هست؟
    میزان درآمد حسابداران متغییر می باشد و بستگی به میزان مهارت و همچنین فعالیت شما می باشد این مبلغ می تواند از 5 میلیون تا 30 میلیون برای حسابدارانی که در یک شرکت استخدام شده اند باشد.
    و برای حسابدارانی که به صورت پروژه ای کار می کنند تا بی نهایت ادامه پیدا کند.
  3.  برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای به چقدر زمان نیاز هست؟
    اگر شما قصد دارید به صورت حرفه ای در این زمینه کار کنید شما نیاز دارید حداقل به مدت 6 ماه آموزش ببینید، اینکار را با شرکت در یک دوره آموزشی مفید می توانید انجام دهید و همچنین شما نیاز دارید که یکسال به صورت تجربی در این زمینه فعالیت کنید تا با ریز و بم این شغل آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز گفتگو
1
چطور میتونم کمکت کنم ؟
مرکز آموزشی ایل
سلام خوش آمدید چطوری میتونم کمکتون کنم ؟