دوره حرفه ای icdl چیست ؟

دوره حرفه ای

دوره حرفه ای icdl در ایران دوره ای است که برای یادگیری کامپیوتر معروف است همان دوره icdl می باشد . اما این دوره به بخش های ریز و درشت بسیاری تقسیم می شود و گسترده است .

و در خارج از کشور نیز این دوره تنها به عنوان مهارت های هفتگانه شناخته نمی شود ، می توان به عبارتی دیگر اینگونه بیان کرد که این دوره در کشور های مختلف متفاوت است و در ایران نیز این دوره به بخش های متفاوتی تقسیم می شود.

یک نوع دیگر از دوره ICDL ، دوره حرفه ای icdl می باشد ، شاید تا به حال این را نشنیده باشید و دقیقا هدف ما از این مقاله شناخت این دوره است. دوره پیشرفته icdl کمی با دوره معروفی که همگی میشناسیم متفاوت است.

در این مقاله سعی میکنم تمامی اطلاعاتی که باید در رابطه با این دوره بدانید را به شما بگویم.

ICDL مخفف (International Certification in Digital Skills) است که به معنای گواهینامه بین ‌المللی مهارت‌ های دیجیتال می ‌باشد. این برنامه گواهینامه ‌ای است که توسط بنیاد ECDL ارائه می‌ شود و به عنوان یک مدرک شناخته شده جهانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و سواد دیجیتالی محسوب می ‌شود. ICDL در بیش از (100 کشور) موجود است و بیش از (20,000 مرکز آزمون) دارد. این برنامه شامل ماژول ‌های مختلفی برای ارتقاء مهارت ‌های دیجیتالی در زمینه‌ هایی مانند استفاده پایه ‌ای از کامپیوتر، اینترنت، Microsoft Word، Excel و دیگر نرم ‌افزارهای مرتبط می ‌باشد.

مهارت ICDL یا مهارت هفت گانه چیست

 

مهارت هفت گانه یا همان آی سی دی ال شما را با مباحث مقدماتی کامپیوتر آشنا می کند. یعنی در واقع باعث می شود شما یک پیش زمینه ای در رابطه با کامپیوتر و حوضه های متنوع دیگر آن داشته باشید.

یادگیری مهارت های هفت گانه سبب می شود هم اطلاعات شما در رابطه با کامپیوتر افزایش پیدا کند و هم کارهای روزمره خود را راحت تر به انجام رسانید.

تازه شما به کمک مهارت های هفتگانه میتوانید خیلی از فعالیتهای شبکه های اجتماعی خود را به انجام برسونید، یکی از نرم افزارهایی که در این زمینه به شما کمک زیادی می کند نرم افزار پاورپوینت می باشد.

مدرک ICDL یا همان گواهینامه بین‌ المللی کاربری کامپیوتر، به افرادی اعطا می‌ شود که قصد بهبود مهارت‌ های هفت ‌گانه خود را دارند. این مهارت‌ های هفت ‌گانه عبارت‌ اند از

IT: مفاهیم اساسی تئوری فناوری اطلاعات؛

ویندوز: کار با آیکون ‌ها، مدیریت فایل ‌ها، تنظیمات پنل و نوار استارت؛

ورد: آشنایی با نرم ‌افزار Microsoft Word؛

اکسل: ستون‌ بندی، توابع اکسل، مدیریت توابع و غیره؛

پاورپوینت: درست‌ کردن اسلاید، انیمیشن، تصاویر متحرک و جلوه‌ های بصری؛

اینترنت: کار با موتورهای جستجو؛

اکسس: مدیریت پایگاه‌ داده ‌ها.

مدرک ICDL نشان‌ دهنده تسلط فرد بر مهارت‌ های کامپیوتری است و در بازار کار اهمیت دارد.

مزایا و کاربرد دوره حرفه ای icdl

 

مزایای مهارت هفت گانه icdl و کاربرد هایش شاید بی شمار باشند اما دلایلی که معمولا برای آنها خیلی به این دوره رجوع می کنند .

انجام راحت تر کارهای روزمره آن ها ، راحت تر پیدا کردن کار و استخدام شدن ، و انجام راحت تر کارهای دانشگاه و مدرسه آنها ، پیدا کردن یک تخصص در این حوضه و از همه مهمتر برای استخدام شدن افراد زیادی وجود دارند .

که به مدرک نیاز دارند و سایر موارد دیگر هستند. این دوره فواید دیگری نیز دارد برای مثال می توان این دوره را مقدمه ای برای کارهای تخصصی با کامپیوتر دانست.

البته ناگفته نماند که خیلی از افراد هستند که گرفتن مدرک را به دقیقه 90 و بعد از قبولی در آزمونهای استخدامی موکول میکنند، اگر شما هم جز این افراد هستید بهتر است که دست بجنبید و هر چه زودتر برای اموزش دیدن و گرفتن مدرک اقدام کنید.

دوره ICDL یک برنامه آموزشی است که مهارت‌ های هفتگانه کامپیوتری را پوشش می ‌دهد و به شما امکان می ‌دهد تا با نرم ‌افزارهای اداری و مفاهیم پایه‌ ای فناوری اطلاعات آشنا شوید. این دوره شامل آموزش‌ هایی در زمینه‌ هایی مانند استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل‌ ها، پردازش کلمات، صفحات گسترده، پایگاه داده ‌ها، ارائه‌ ها، اطلاعات و ارتباطات و امنیت IT میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به منابع آموزشی، می‌ توانید از دوره ‌های آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنید. همچنین، برخی از دوره ‌ها گواهینامه ‌های معتبری ارائه میدهند که می ‌تواند در افزایش شایستگی ‌های شغلی شما مفید باشد.

دوره حرفه ای icdl مرکز آموزشی

دوره حرفه ای icdl را کجا آموزش می بینیم

 

این دوره در خیلی از مکان های حضوری و مجازی آموزش داده می شود ، از جمله معتبر ترین مکان ها برای آموزش دیدن این دوره آموزشگاه های مختلف در سراسر جهان هستند.

ممکن است برخی از آموزشگاه ها دارای امکانات کمتر یا بیشتری باشند اما در هر صورت خیلی معتبر تر از فضای مجازی هستند. البته گاهی نیز ترجیح می دهید از فضای مجازی و اینترنت دوره های رایگان را ببینید و از آن طریق بیاموزید ،

این روش هم امکان پذیر است البته اگر دوره هایی از یک مکان معتبر تهیه کنید مانند سایت های معتبر یا کانال های معتبر، که اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم متوجه میشیم این روش به شما نتیجه خوبی نمیدهد.
دوره icdl یک مهارت فرار می باشد و برای مسلط شدن به این مهارت تمرین و تکرار را به شما پیشنهاد میکنم، که اگر جز افرادی هستید که برای یادگیری نیاز به تمرین و تکرار دارید بهتر است گزینه دوره های غیر حضوری را انتخاب کنید.

 

دوره حرفه ای ICDL چیست و چه تفاوتی با آن دوره دارد

 

دوره حرفه ای ICDL دوره ای است که در آن مباحثی بیشتر و حرفه ای تر از دوره های کامپیوتر گفته می شود و می آموزید. این مباحث می توانند چیزی مانند آموزش حرفه ای excelمیباشند. این ها مباحثی حرفه تر برای داوطلبان هستند .

نا گفته نماند که این دوره ها به روش های مختلفی اموزش داده می شوند. برای مثال دوره هایی که در فضای مجازی وجود دارند و با این نام و این ویژگی ها برگزار می شوند از صفر تا صد ICDL را به شما می آموزند.

اما در برخی از مکان های دیگر این دوره ها را جداگانه به شما یادمی دهند به نحوی که شما به دوره مقدماتی ICDL به عنوان پیشنیاز نیاز خواهیم داشت. البته این را جا نیاندازم که سرفصل هایی مانند یادگیری پیشرفته آفیس گاهی نیز در این نوع دوره ها جای میگیرد .

 

مباحث این دوره و یادگیری آن به چه دردمان می خورد و کجا کاربرد دارد

 

اگر شما این دوره را هم طی کنید قطعا خیلی برای شما کاربرد خواهم داشت. برای مثال در استخدام شما در یک شرکت ، چه کسی دوست ندارد برای تغییر ویندوز کارمند خودش این کار را انجام دهد و نیاز نباشد.

سیستم های شرکتش را به دست تعمیر گاه های ناشناخته بسپارد یا هزینه خیلی زیادی برای تغییر ویندوز آن ها بپردازد؟ یا مثلا در استفاده روزمره خود قصد دارید سیستم خود را فلش کنید یا شاید هم در اینترنت و گوگل به مشکل بر بخورده اید قطعا شما هم از اینکه خودتان بلد باشید.

مشکلات خود را حل کنید خوشحال خواهیم شد و شما هم دوست ندارید برای کارهایی که خودتان هم قادر هستید یادبگیرید و انجام دهید بارها هزینه کنید .

بنابراین دوره پیشرفته خیلی به درد شما می خورد حتی در دانشگاه و برای دانشجو ها و دانش آموزان نیز فواید زیادی دارد از جمله فواید آن یادگیری کامل آفیس است.

نرم افزار ورد یا پاورپوینت قابلیت های خیلی زیادی دارد اما آیا شما می دانید تمام گزینه های آن چه هستند و چه کارهایی می توان با آن ها انجام داد؟

برای تهیه یک پی دی اف خیلی زیبا یا شاید هم استفاده از آن ها به عنوان ویرایش کننده تصاویر و یا حتی موارد دیگر همچون ساخت انیمیشن با پاورپوینت ، قابلیت هایی هستند که با کمی یادگیری و خلاقیت می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید و با انجام دادن کارهایتان با همین چند نرم افزار ساده لذت ببرید.

کجا می توان دوره حرفه ای icdl را آموزش دید

 

دوره های icdl قطعا مبحثی جدا هستند اما اینجا قرار است مکان هایی برای آموزش دیدن دوره حرفه ای بیان کنیم. فضای مجازی جایی است که همیشه می گویم و گزینه راحتی است.

اما ممکن است برای برخی از داوطلبان یادگیری آنلاین دشوار به نظر برسد بنابراین ، آموزش خصوصی ، آموزشگاه هایی که این کلاس ها را برگزار می کنند و سایر مکان های دیگر گزینه های مناسب تری برای شما عزیزان هستند،

اما اگر بخواهیم عیب و مزیت هر کدوم از این دو دوره را بگوییم، میتوان به این اشاره کرد که شما در دوره های حضوری فقط یک مرتبه آموزش را میبیند و دیگر تحت هیچ شرایطی امکان دسترسی به دوره های حضور خود را نخواهید داشت،

اما در دوره های انلاین شما همیشه به آموزشها دسترسی دارید و بارها و بارها میتوانید این آموزشها را تماشا کنید. تازه اگر خوش شانس باشید و البته دوره مناسب را انتخاب کنید.

یک فردی به عنوان پشتیبان در کنار شما خواهد بود تا به کمک این پشتیبان که مثل یک معلم خصوصی در کنار شماست و اشتباهات و سوالات شما را برطرف میکند.

برای آموزش دوره حرفه ‌ای ICDL، می ‌توانید به آموزشگاه‌ های معتبری که این دوره‌ ها را ارائه می ‌دهند مراجعه کنید. برخی از این دوره ‌ها به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین برگزار می‌ شوند. به عنوان مثال، آموزشگاه عصرنخبگان دوره‌ های ICDL را با ارائه مدرک فنی حرفه ‌ای و آموزشگاهی ارائه می ‌دهد. همچنین، می‌ توانید از منابع آموزشی آنلاین مانند وب ‌سایت‌ هایی که دوره ‌های آموزشی ویدیویی و جزوات PDF را ارائه می ‌دهند استفاده کنید.

دوره‌ های ICDL شامل آموزش مهارت‌ های هفتگانه کامپیوتر هستند که شامل مبانی کامپیوتر، ویندوز، ورد، اکسل، اکسس، پاورپوینت و اینترنت می‌ باشند. این دوره ‌ها معمولاً به صورت تئوری و عملی برگزار شده و مدت زمان آن‌ ها متغیر است.

توی دوره غیر حضوری، همه مباحث حضوری را آموزش میدهند؟

دوره حرفه ای icdl در استخدام اشخاص

 

یک دوره غیر حضوری اگر به صورت حرفه ای اماده شده باشد باید تمام مباحث دوره حضوری را شامل شود، تازه در یک دوره غیر حضوری باید تمام مباحث و تمرین ها به صورت حرفه ای تر اماده شود تا تاثیر لازم را روی فردی که آموزش میبند بگذارد.

در آخر از شما تشکر می کنم که تا الان با من همراه بودید، امیدوارم در یادگیری ICDL موفق باشید. منتظر نظرات شما عزیزان در رابطه با این مقاله هستیم، شما اگر هر سوالی در زمینه icdl داشته باشید میتوانید در قسمت ارسال نظرات سوالات خود را با ما مطرح کنید.

دوره حرفه ای ICDL چیست و چه تفاوتی با آن دوره دارد؟

دوره حرفه ای ICDL دوره ای است که در آن مباحثی بیشتر و حرفه ای تر از دوره های کامپیوتر گفته می شود و می آموزید. این مباحث می توانند چیزی مانند آموزش حرفه ای excelمیباشند. این ها مباحثی حرفه تر برای داوطلبان هستند .

کجا می توان دوره حرفه ای icdl را آموزش دید؟

دوره های icdl قطعا مبحثی جدا هستند اما اینجا قرار است مکان هایی برای آموزش دیدن دوره حرفه ای بیان کنیم. فضای مجازی جایی است که همیشه می گویم و گزینه راحتی است.

اما ممکن است برای برخی از داوطلبان یادگیری آنلاین دشوار به نظر برسد بنابراین ، آموزش خصوصی ، آموزشگاه هایی که این کلاس ها را برگزار می کنند و سایر مکان های دیگر گزینه های مناسب تری برای شما عزیزان هستند،

2 پاسخ

    1. مبانی کامپیوتر: آشنایی با مفاهیم اولیه و ابتدایی فناوری اطلاعات.
      ویندوز: آموزش کار با ویندوزهای مختلف نظیر Windows 7، 8، 10.
      Word (واژه‌پرداز): آموزش کار با اسناد متنی و واژه‌پردازها.
      Excel (صفحه‌کار): آموزش محاسبات و مدیریت داده‌ها با نرم‌افزار اکسل.
      Access (پایگاه داده): آموزش کار با پایگاه داده‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها.
      PowerPoint (پاورپوینت): آموزش ایجاد ارائه‌های حرفه‌ای با نرم‌افزار پاورپوینت.
      اینترنت: آشنایی با مفاهیم شبکه و کار با اینترنت.
      با گذراندن این دوره، شما می‌توانید مدرک فنی حرفه‌ای بین‌المللی ICDL را دریافت کنید و با نرم‌افزارهای اداری به خوبی کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز گفتگو
1
چطور میتونم کمکت کنم ؟
مرکز آموزشی ایل
سلام خوش آمدید چطوری میتونم کمکتون کنم ؟