در چه زمینه هایی داشتن گواهینامه icdl الزامی است ؟

در چه زمینه هایی داشتن گواهینامه icdl الزامی است ؟

گواهینامه icdl چیست ؟ احتمالا در طول مدتی که دنبال icdl و این دغدغه مهم خود بودید با تبلیغات زیادی در این باره مواجه شدید. همچون آموزش آنلاین icdl، بیاید از اینجا شروع کنیم که اصلا گواهینامه icdl و این مهارت به چه درد ما می خورد.

یا به عبارت دیگری برای ما چه کاربردی دارد، آموزش غیر حضوری بهتر است یا حضوری؟ در ادامه این مورد را باهم بررسی خواهم کرد.

ICDL چیست

 

همانطور که شما نیز در جریان هستید ICDL در واقع آموزش مهارت های هفتگانه کامپیوتر است . و از آنجایی که در این زمانه کامپیوتر یکی از مهمترین وسیله ها و پر کاربرد ترین ها در زندگی روزمره ما است یادگیری و کار با آن نیز ، قطعا تاثیر زیادی در زندگی شما خواهند داشت.

مدرک ICDL که مخفف عبارت (International Computer Driving Licence) به معنای (گواهینامه بین ‌المللی کاربری کامپیوتر) است، یک گواهینامه بین ‌المللی برای اثبات مهارت‌ های اساسی در کار با رایانه می‌ باشد. این مدرک شامل دو سطح می ‌باشد و در سراسر جهان اعتبار دارد. مهارت ‌های اصلی که در این دوره آموزش داده می ‌شوند شامل: فناوری اطلاعات، استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ‌ها، واژه پردازی، ایجاد جداول اطلاعاتی، استفاده از بانک ‌های اطلاعاتی، ارائه مطلب و استفاده از صفحات وب و ارتباطی می ‌باشد.

مهارت های هفتگانه شامل مباحث زیر می باشد

 

  1. مبانی : که شامل مباحث ابتدایی و اطلاعات تئوری می باشد، شما در این بخش با انواع شبکه های کامپیوتری و … آشنا خواهید شد.
  2.  ویندوز: شما در این بخش با محیط کامپیوتر به صورت کامل آشنا می شوید و نحوه استفاده از کامپیوتر از روشن شدن تا خاموش کردن کامپیوتر را اموزش خواهید دید.
  3.  اینترنت: در این مبحث شما نحوه جستجو در اینترنت، ایمیل ساختن و مباحث دیگر اینترنت را آموزش خواهید دید.
  4.  Word : فکر کنید در یک اداره کار میکنید و از شما میخواهند که یک نامه اداری برای آنها اماده کنید به کمک ورد این یکی از کارهایی است که میتوانید انجام دهید.
  5.  Excel : شما در این نرم افزار فرمول های تخصصی را خواهید اموخت که روزانه در کسب و کار شما مورد استفاده می باشد.
  6.  Powerpoint : یکی از نرم افزارهای است که در این دوره اموزش میبنید، کاربرد این نرم افزار در تحقیقات و ارائه های متفاوت استفاده می شود.
  7.  Aceess : پایگاه داده برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می شود و یک مبحث تخصصی می باشد شما وقتی این بخش را آموزش ببینید میتوانید در شرکت های مختلفی مشغول به کار بشوید.

آموزش ICDL آنلاین و حضوری برای ما چه کاربردی دارد

 

گواهینامه icdl

 

آموزش ICDL چه آنلاین چه حضوری یا به هر روش دیگر کاربرد های زیادی برای شما دارد، و اگر مدرک بین المللی ICDL هم داشته باشید قطعا برای شما فواید بیشتری خواهند داشت. و از نظر من مورد دیگری که باید ذکر شود محدودیت سنی است.

هرچند محدودیت هایی برای گرفتن مدرک ICDL وجود دارد اما یادگیری آن به نفع همه است. چه نوجوانان 10 ساله چه بزرگسالان 50 ساله باشید، همانطور که شما می دانید گفته ای که چند سال پیش منتشر شد و خیلی از مردم با آن مخالفت کردند.

الان در حال تبدیل شدن به واقعیت است و آن جمله اینست: کسانی که کامپیوتر بلد نیستند بی سوادند!!. منظور از این جمله این است که حدالاقل باید با کامپیوتر آشنایی داشته باشید،

چرا که از آنجایی که گوشی های هوشمند نیز نوعی کامپیوترند ، کسی که با این نوع موبایل ها آشنایی ندارد برایش مانند نوعی جهل می ماند. بنابراین در کل هدف من از تمام این مطلب این بوده که کامپیوتر در هر حال ، هر سن و یا هر موقعیت برای شما کاربرد خواهند داشت.

هم در مدرسه به عنوان یک دانش آموز یا در دانشگاه به عنوان یک دانشجو یا در شرکت های مختلف به عنوان یک کارمند یا در زندگی روز مره نیز کامپیوتر برای شما مفید واقع می شود اگر از آن استفاده درستی داشته باشید.

کاربرد شرکت در دوره آنلاین ICDL برای پیدا کردن شغل و گرفتن گواهینامه icdl

 

دوره ICDL و یادگیری و مدرک آن در رزومه کاری شما تاثیر بسزایی دارد. همانطور که قبلا هم عرض کردم رئیس یا مدیر عامل یک شرکت قطعا از داشتن کارمندی که کار با کامپیوترش خوب است.

خوشحال می شود. رفتن به دوره ICDL و یادگیری این مهارت برای پذیرفته شدن و استخدام شدن کمک زیادی به شما می کند. و همچنین این هم باید ذکر شود که درآمد کارهای کامپیوتری خوب است و پیدا کردن کار در این حوضه نیز نسبت به بقیه رشته ها راحت تر است.

شغل هایی که در حوضه کامپیوتر هستند خیلی متنوعند یعنی برخی از آن ها در منزل و آنلاینند و برخی دیگر به صورت پروزه ای یا پاره وقت هستند و در برخی از کارها حتی می توانید وقتی که نمی توانید در محل کار حاضر شوید را تعیین کنید و باهم به توافق برسید و این برای دانشجو ها خیلی خیلی مفید واقع می شود.

برخی از کارهای کامپیوتری نیز به صورت کارآموزی هم شما را می پذیرند. بنابراین پیدا کردن شغل در حوضه کامپیوتر با ICDL برای شما خیلی راحت می شود.

ICDL و گواهینامه icdl برای دانش آموزان

 

دانش آموزان نیز برای تحقیقات مختلف ،آشنایی با رشته های مختلف، یادگیری آنلاین و موارد دیگر خاص همچون کسب درآمد در حد و توان خودشان ، ICDL برای آنها خیلی مفید واقع می شود.

و همچنین این هم باید ذکر شود که در کار و فناوری دانش آموزان 12 سال به بالا مباحثی در رابطه با کامپیوتر ذکر می شود که می توانند با شرکت در دوره های ICDL مهارت های خود را در رابطه با این مباحث تقویت کنند .

و با این رشته آشنایی بیشتری داشته باشند و مباحثی فراتر از درس خودشان بیاموزند. و یادگیری کامپیوتر برای تقویت سواد رسانه ای آنها نیز مفید واقع می شوند.

گواهینامه ICDL یا گواهینامه رانندگی کامپیوتری بین ‌المللی، معتبرترین گواهینامه جهانی در زمینه مهارت ‌های کاربردی کامپیوتر، مدیریت اطلاعات، و استفاده از فناوری اطلاعات است. این گواهینامه با هدف ارتقاء مهارت ‌های فردی در استفاده از کامپیوتر و نرم ‌افزارهای مختلف، به ویژه در محیط ‌های کاری، تدوین شده است. از دانش‌ آموزان تا دانشجویان و خانم ‌های خانه‌ دار، همه می ‌توانند از این گواهینامه بهره ‌برداری کنند. یادگیری ICDL باعث افزایش توانایی ‌های شما در کار با رایانه به صورت حرفه ‌ای خواهد شد و به نیازهای شخصی یا محیط کاریتان به بهترین نحو پاسخ خواهید داد.

یادگیری مهارت های ICDL آنلاین برای مردم خانه دار چه کاربردی دارد

 

یادگیری ICDL برای مردم خانه دار نیز کاربرد زیادی دارد. یادگیری ICDL امور و کارهای زیادی را سریع تر راه می اندازد و نه تنها باعث راحتی کار شما می شود بلکه در زمان شما و هزینه هایی که صرف می کنید.

نیز باعث صرفه جویی می شود. برای مثال می توانید نصب بازی ها و برنامه ها ، یا کارهای دیگری همچون طراحی و ساخت یک PDF را خودتان انجام دهید و با کسب کردن این مهارت دیگر نیازی به رفتن به کافینت و خرج هزینه های اضافه پیدا نمی کنید.

و همچنین با یادگیری ICDL کارهایی مانند خرید ها و سفارشات مختلف ، سرچ کردن و تحقیقات مختلف ، پیدا کردن کار ، دسترسی به فضای مجازی و اجتماع جدید ،

بازتر شدن محدودیت های شما ، دسترسی به سایت های خارجی و مطالب بیشتر ، وارد شدن در یک دنیای بزرگتر از طریق کامپیوتر و موارد دیگر که باعث می شود بر علم شما بیافزاید.

آموزش مهارت‌ های ICDL (گواهینامه بین ‌المللی کامپیوتر) برای مردم خانه ‌دار نیز کاربردهای مهمی دارد. این مهارت‌ ها به شما در دنیای رایانه و اطلاعات کمک می ‌کنند و میتوانند در موارد زیر مفید باشند
• آشنایی با کامپیوتر و ویندوز: یادگیری مفاهیم اساسی کامپیوتر و نحوه استفاده از ویندوز، مدیریت فایل‌ ها و تنظیمات سیستم؛
• استفاده از اینترنت: آشنایی با اصول ایمنی در اینترنت، جستجوی اطلاعات، ارسال و دریافت ایمیل، و مهارت‌ های مرتبط با اینترنت؛
• پردازش متن با Word: یادگیری نحوه ایجاد، ویرایش، قالب ‌بندی، و کار با متن در نرم ‌افزار Word؛
• صفحات گسترده با Excel: آشنایی با مفاهیم صفحات گسترده در اکسل و نحوه کار با این نرم ‌افزار؛
• ارائه ‌های حرفه ‌ای با PowerPoint: یادگیری نحوه ایجاد اسلایدها و ارائه مطالب با استفاده از نرم ‌افزار PowerPoint؛
• مدیریت پایگاه داده با Access: آشنایی با مفاهیم پایگاه داده و کار با نرم ‌افزار Access؛
• آشنایی با مفاهیم IT: مفاهیم اساسی تئوری فناوری اطلاعات در حد مبتدی.
با یادگیری این مهارت‌ها، شما می ‌توانید در بازار کار بهتر عمل کنید و در استخدام و ارتقاء شغلی پیشرفت کنید.

یادگیری آنلاین ICDL و کسب درآمد با یاد دادن این دوره

 

گواهینامه icdl مرکز آموزشی

از طرفی دیگر می توان به یاد دادن دوره ICDL پس از یادگیری آن نیز اشاده کرد. خیلی از مردم هم هستند که با رفتن به آموزشگاه یاد نمی گیرند یا ترجیح می دهند قبل از ثبت نام در آموزشگاه یا در کنار آن به صورت خصوصی نیز آموزش ببینند.

یا روش دیگر درآمد زایی با استفاده از یاد دادن به بقیه این است که به فروش دوره ICDL بپردازید. بنابراین مثل بقیه بلاگر ها و مردم اگر شما هم علاقه مند به آموزش دادن هستید می توانید از روش های مختلفی به این کار بپردازید.

البته ناگفته نماند پس از طی کردن مراحلی شما هم می توانید در آموزشگاه ها استخدام شوید و به آموزش دادن و این کار بپردازید.

در نتیجه

 

می توان گفت کامپیوتر شروع یک علم گسترده است که بر این قرار است که در آینده این علم گسترده تر هم شود، شما برای پیشرفت در زمینه های دیگر هم شما باید از ابتدا کامپیوتر را آموزش ببینید.

بیشترین سوالاتی که می پرسید از قبیل زیر است:

 

1)من دانش آموز هستم چجوری میتونم سریع یاد بگیرم و گواهینامه icdl را دریافت کنم ؟

راه یادگیری شما این است که حداقل 1 ماه زمان بگذارید و روزی 2 ساعت تمرین کنید تا در اسرع وقت آموزشهاتون به اتمام برسه و به صورت حرفه ای کارهای خودتان را انجام دهیدو بد آزمون گرفتن گواهینامه icdl را بدهید تا بتوانید گواهینامه را بگیرید.

2)آیا گواهینامه icdl را میتوان غیر حضوری و در منزل گرفت ؟

دوره های icdl را میتوان به صورت غیر حضوری گذراند و در امتحان های سراسری فنی و حرفه ای شرکت کرد و گواهینامه آن را اخذ کرد

3)برای سرکار رفتن آیا داشتن مدرک icdl کافی است ؟

این یک سوال کلی است و جواب دادن به آن کمی سخت است و داشتم مدرک icdl یکی از امتیازات بسیار مهم برای فردی است که میخواهد در ارگان خصوصی و دولتی استخدام شود.

2 پاسخ

    1. انتخاب بین آموزش آنلاین ICDL و حضوری بستگی به شرایط و ترجیحات شخصی شما دارد. آموزش آنلاین می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکانی که مایلید، به یادگیری بپردازید. همچنین، ممکن است هزینه کمتری نسبت به کلاس‌های حضوری داشته باشد.
      از طرف دیگر، کلاس‌های حضوری می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای تعامل مستقیم با مدرس و همکلاسی‌ها فراهم کنند، که می‌تواند در یادگیری موثر باشد. اگر به دنبال تجربه‌ای اجتماعی‌تر و فرصت‌های بیشتر برای شبکه‌سازی هستید، کلاس‌های حضوری ممکن است گزینه بهتری باشند.
      در نهایت، تصمیم گیری برای انتخاب نوع آموزش باید بر اساس نیازهای یادگیری شما، برنامه زمانی، بودجه و سبک یادگیری شخصی‌تان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز گفتگو
1
چطور میتونم کمکت کنم ؟
مرکز آموزشی ایل
سلام خوش آمدید چطوری میتونم کمکتون کنم ؟